30.07.2009

انهایی که فکر میکنند مهم هستند، و نان اسمشان را میخورند.. مطهریها


با سلام
اقای مطهری میبینم که به اندازه کافی کاربران از شما به خاطر این شجاعت از شما تعریف و تمجید کرده اند و من نیز به انان پیوسته و در این اوضاع و احوال شروع فعالیت اجتماعی و( یا شروع دوباره؟ نمیدانم) با تشکر از شما، ادامه دادن راه پدر را به ایرانیان تبریک میگویم. ولی این موضعگیری دیر است و با توجه به اینکه امکان استفاده از سایتی مثل تابناک داشته و دارید، بسیار ناچیز. اجازه بدهید که در کمال احترام برای اقدام شما ، بگویم که تنها یک جمله بدون ایراد در نوشته شما وجود دارد:
"هر کس به ظلم کشته شده باشد در قيامت کبري با کفن خونين راه را بر مسببان و نيز سکوت کنندگاني مانند نويسنده خواهد بست." اقای مطهری عزیز نمیدانم که شما چند سالتان است ولی بدانید که این حرفها باید از اوائل دهه 60 شروع میشد تا شاید امروز اثر کند. حالا انهم بعد از شهید شدن یک اشنا عده زیادی
از کسانی که میتوانسته اند و ساکت بودند، به یکباره هواخواه ازادی شده و بر ضد شکنجه و بدرفتاری با دستگیر شده ها موضعگیری کرده اندکه به عنوان مثال میتوان اقای توکلی و سایت الف را نام برد. نوشته شما حسن یا ضررش این بود که یک نفر مثل من متوجه شد که شهید مطهری پسر دیگری هم دارد(اگر اقای علی مطهری هم برادر شما باشد).
واقعآ فکر میکنید که مرحوم پدرتان اگر بود و به روش خودش در پیش از انقلاب میخواست پایبند بماند مثل شما و اقای علی مطهری به این نوشته ها بسنده میکرد. و اما بعد: اقای مطهری مرقوم فرموده اید که : دفاع از يک نظام اسلامي با توسل به شيوه‌هاي غيراسلامي و بلکه غيرانساني،. اخر دوست عزیز کجای این حکومت یا بقول شما نظام اسلامی و یا دینی است که شما به روشهای دفاع از آن پرداخته اید. من نمیخواهم حالا که گوش مجانی پیدا کرده ام درددل 30 ساله کرده و شما را مقصر تمام نابسامانیها جلوه دهم، ولی در صورت امکان اعلام کنید چه چیزی در این حکومت به جز اسمش اسلامی است. گفتم که نمیخواهم زیاد وقتتان را بگیرم ولی اگر بخواهید میتوانم دلایل و شواهد خود را برای اسلامی نبودن این حکومت و فراتر از ان این کشور را برایتان بشمارم. فقط اشاره ای کوچک:
آيا براي مردم قابل قبول است که براي فوت يک عالم دست چندم ـ که البته تکريمشان واجب است ـ چندين اطلاعيه از سوي علما در کمتر از 24 ساعت صادر شود ولي براي مرگ چند جوان ...... . ایا همین دلیل کافی نیست ؟ چه اتفاقی باید بیافتد تا امثال شما از این نوع انتقاد دست بردارید.
ایا انصاف است که به خاطر گرفتن تندی انتقاد خویش، اینها را به کشتن و صدمه زدن بیشتر به مردم تحریک و تشجیع کنید. انجا که نوشته اید: براي آزرده نشدن برادران اروپايي حکم قطع دست سارق...... (اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد و اینها به خاطر خارجیها از اعدام کسی صرفنظر کرده باشند). از شما خواهش میکنم به جای نوشتن انتقاد، از امکاناتتان استفاده کرده و یک تحقیقی بکنید و به خودتان اعلام کنید که اعدامهایی که از بهمن و اسفند 57 اغاز و به اسامی و اتهامات گوناگون هنوز ادامه دارد، چه تاثیری در کم شدن جرم و جنایت داشته است. جهت اطلاع شما از اخباری که در سایتهای اینتر نتی حکومتی مثل تابناک منتشر شده: در چهار ماه بیشتر از 60000 نفر در رابطه با خرید و فروش و مصرف مواد مخدر دستگیر شده اند و این تازه بعد از انهمه طرحهای مختلف مانند امنیت اجتماعی!؟ بوده.
با کمی زحمت میتوانید با نگاه به صفحه حوادث همین سایتهای دولتی به گوشه ای از بیرحمیهای مردم پی ببرید. فکر میکنید در کجای دنیا اینقدر زن کشی ، شوهرکشی، فرزندکشی و غیره اتفاق میافتد به جز کشور ما؟ ادعای من این است که همان دست و پا قطع کردنها و اعدامها ی آشکار در شهرها و پنهان در زندانها و اعلام با افتخار آمار آن از همین سایتهایی مثل بازتاب و تابناک از علل مهم بیرحمی مردم میباشد، شما چه نظری دارید. بارها از همین تابناکیها خواهش کرده ام که اقا بخاطر خدا عکس اعدامیها را کار نکنید و یا عکس را حذف کنید اما نرود میخ اهنین در سنگ. من در المان هستم همانجایی که بخاطر کشته شدن یک خانم توسط یک روس نژادپرست و نه به دست دولت و حکومت، بقول شما 200 بار خبرش کار شده است. جمعیت المان با ایران تقریبآ برابر است و اینها خودشان اعلام میکنند که وقتی ایرانیها قانون داشته اند انان بالای درخت زندگی میکرده اند. در سایت اداره امار اینجا میتوان به تعداد جرائم و تعداد زندانیها و غیره پی ببرید. البته حکومت که اینجا رسمآ لائیک میباشد و مردم هم که رسمآ بیدین هستند و اگر ایرانیانی که دسته دسته از دین اباء و اجدادی خویش خارج شده و مسیحی میشوند، نبودند خیلی از این کلیساهای اینجا باید بسته میشد.
باز هم گله میکنید که چرا بخاطر اروپایی ها احکام خدا معطل مانده؟ یک سوال تخصصی: با توجه به خاصیت مذهب برحق شیعه و قدرت حوزه و مراجع تقلید در نواوری، ایا میتوان امیدوار بود که روزی یکی از این اقایان فتوا بدهد که
چشم دراوردن و دست و پا قطع کردن و سنگسار کردن و شلاق زدن مال زمانی است که اعراب وحشی بوده اند و امروز انها هم به ندرت مرتکب این اعمال میشوند و امروز با توجه به وجدان عمومی جامعه و امکانات حکومتها برای زندانی کردن افراد خطرناک، میتوان از این کارها صرفنظر کرد؟
هنوز پس از سي سال معلوم نيست که وظيفه نخبگان و مردم در قبال ظلمهاي مشهود در نظام اسلامي چيست؟ اقای مطهری عزیز چه کسی باید به شما به عنوان عالم دینی اعلام کند که در مقابل ظلم چه وظیفه ای دارید؟ چرا گریه نمیکنید؟ چرا همه مشغول صحبت راجع به حضرت علی(ع) و زن یهودی هستند ولی هیچکدام از سران مسلمان؟ این حکومت اسلامی؟ از غصه دق نمیکنند؟ چرا دستار از سر برنداشته و پیراهن جر نداده و به خیابان نمیروید؟ مگر بار اول است که این ظلمها در حق مردم اعمال میشود؟ توجه داشته باشید که تمام گروههایی که در ده 60 ظالمانه نابود شدند در یک مسئله با حکومت فعلی مشترک بودند! انها هم مثل اینها میخواستند که قدرت را به دست بگیرند و دلارهای نفتی را در راهی که خود میدانند خرج کرده و به کسی جوابگو نباشند. انها نیز مثل اینها ادعا میکردند که ما و فقط ما راه حل تمام مشکلات مردم را بلدیم. البته به مخيله امام هم خطور نمي‌کرد که بتوان برخي افراد بازداشتي را به بهانه شرايط امنيتي، بدون محاکمه مستقيما از اتاق بازجويي روانه قبرستان کرد
ایا اقایانی که امروز تحت عنوان اصلاحات و روحانیان مبارز و غیره دم از دموکراسی میزنند در دهه اول انقلاب!! خون این مردم را در شیشه نکردند؟ همه این اقایان زیر نظر رهبر فقید انقلاب در راس امور بودند زمانی که به جز کسانی که زیر شکنجه و هنگام دستگیری کشته میشدند و یا در دادگاه های انچنانی اعدام میشدند، هزاران نفر از جوانان ایرانی که در حال کشیدن مجازات! قدرت طلبی ( و نه ، منافق و کمونیست و ... دعوا فقط سر بدست اوردن قدرت بود و مانند تمام دیکتاتوریها گروهی که قدرت را به دست میگیرد با زور سلاح بر اکثریت مردم حکومت میرانند)خویش بودند در زمانی کوتاه کشته شدند. ایا امام حکم اعدام انها را امضاء نکرده بود؟ انقدر بوی این قضیه بد بوده که همه شاهد بودند که در جریان انتخابات! اخیر هر کس ان را به دیگری نسبت میداد(کی بود کی بود من نبودم).


Keine Kommentare: